tiistai 8. toukokuuta 2012

8.5.2012 Rocca Al Mare ja ostoskeskus

Tiistaina aurinko paistoi, lämmintä oli noin kaksikymmentä astetta. Lähdimme virolaisella pikkubussilla kohti Rocca al Marea. Matkalla näimme hienoja taloja ja perillä Rocca al Maren ulkoilmamuseossa kaikenlaista kivaa. Siellä oli vanhoja järviruokokattoisia aittoja ja hienoja tuulimyllyjä. Maisemat olivat kauniit. Näimme mm. hevosen ja keinuimme isossa keinussa.

Ulkoilmamuseon jälkeen kipaisimme lähistöllä sijaitsevaan isoon kauppakeskukseen. Ehdoton paikka, jos käy Tallinnassa vain yhdessä kauppakeskuksessa. Rocca al Maren kauppakeskuksessa on kaikki mahdolliset kaupat ja monta ravintolaa. Kävimme syömässä Gnomo-nimisessä ravintolassa tavallista, virolaista ruokaa.

Tomean mäki ja ortodoksinen kirkko sijaitsivat vanhassa kaupungissa. Mäeltä näimme hienoja maisemia, kirkko oli hieno sekä sisältä että ulkoa. Vanhassa kaupungissa oli paljon pieniä, kivoja käsityökauppoja. Kävelimme pitkin kapeita katuja ja talot olivat lähekkäin.

Opiskelijoiden kertomaa:

Jenni: "tänään oli kiva päivä kävimme ulkoilma museossa  missä oli kaikenlaista nähtävää esimerkiksi tuulimyllyt ja keinuttiin isossa keinussa... sit menimme kukka kauppaan nähtiin erilaisia kukkia pikku bussista noh matka jatkui ostos keskukseen missä kävimme syömäsä ja oli kyllä hyvää ruokaa... seuraavaks menimme shoppailemaan kiereltiin kaareltiin kaupoissa... takaisin tullessa osa meistä meni ottamaa hoitoja ja muut jäi kiertelee vanhaakaupunkia... täytyy sanoo että jalat tuli kippeeks kävelystä... käytiin myös käsityö kaupoissa katsomassa ideoita... ihan mukava ja mielenkiintoinen päivä oli... ja aamusta oli hyvä tukeva aamupala ... näillä mentiin :) :-)"

Joni: "Tänään oli mielenkiintoinen päivä. Kävimme Rocca al mare ulkoilumuseossa.Olihan se ihan mielenkiitoinen paikka,siellä oli ensiks kaiken maailman käsityöjuttuja mistä ostettiin liput ja ja luontopolkuja,minkävarrella oli myös käsityöjuttuja,kuvia tuli myös otettua sieltä. Lähdettyämme sieltä,seija ja outi halusivat pysähtyä yhen puutarhassa,missä halukkaat sai ostaa kaiken maailman kukkia,kasveja ja muita puutarha systeemejä. Osa odotti bussissa,sit mentiin siihen ostoskeksukseen. Kun mentiin sinne,niin ekaks syömään yhteen ruokapaikkaan. Oli oikein maukasta ruokaa,isot annokset. Syömisen jälkeen meidät jaettiin pienempiin ryhmiin ja sitten lähdettiin ostoksille. Mun ryhmässä anna,tiia ja pauliina. Kierrettiin  siellä,osa löysi jotain osa ei. Sitten lähdettiin vanhaan kaupunkiin katsomaan käsityökaupat ja nähtävyydet. Vanhassa kaupungissa kierrettiin nähtävyyksiä ja niitä käsityökauppoja. Oli hienoja vanhoja rakennuksia ja sen jälkeen käveltiin bussille ja bussi ajoi takaisin hotellille ja sit levättiin, katsotaan minkälainen päivä humenna sitten on."

Pauliina: "mukava kävellä ja  shoppaillakin. näköalatorni oli kiva"

Tiia: "Tänään oltiin kävelyllä vanhassa kaupungissa. Oli mukava käydä myös ostoskeskuksessa. tänään näin kissan autotien parkkipaikalla. Silitin sitä. Käytiin ulkoilmamuseossa keinumassa ja kävelemässä näin siellä hevosen. Oli kivaa ulkoilmamuseossa. :) Olin isossa kirkossa käymässä. Kävimme katsomassa kukkia kadulla."